ОТМ 133 "Галузеве машинобудування"

 Навчальна програма з дисципліни «Основи технології машинобудування» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» для студентів спеціальності  133 «Галузеве машинобудування»

 

1.    ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Найменування показника

Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь

Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання

Кількість кредитів – 7

Галузь знань:

 13 « Механічна інженерія»

Форма навчання

інституційна (очна(денна)

Кількість змістових модулів - 6

IVс. - 4

V с. - 2

Спеціальність:

133  « Галузеве машинобудування »

Статус дисципліни

Вибіркова дисципліна(за вибором закладу освіти) циклу, який формує спеціальні компетентності

Індивідуальне завдання: -

 

Освітньо-професійна програма:

«Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств»

Рік підготовки

3-ий.

Семестр

V с.

VIс.

Загальна кількість годин – 210

 

IVс. - 120

V с. -90

Освітньо-професійний ступінь:

 

фаховий молодший бакалавр

Лекції - 74

Практичні заняття - 8

Лабораторні заняття - 0

Семінарські заняття - 14

Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 12

Самостійна робота студента - 102

Курсовий проект - 0

Кількість аудиторних годин на тиждень :

IV с. – 4

V с. – 2

Вид підсумкового контролю

V с. – залік

VI с. – залік

 

Таблиця 1 – Теми семінарських занять

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Семінар «Точність виробів»

2

2.

Семінар «Базування деталей і заготовок»

2

3.

Семінар «Послідовність проєктування технологічних процесів виготовлення машин»

2

4.

Семінар «Проєктування технологічних процесів складання машин»

2

5.

Семінар «Технологія виготовлення деталей класу "Круглі стержні"»

2

6.

Семінар «Технологія виготовлення деталей порожнисті циліндри»

 

7.

Семінар «Технологія виготовлення корпусних деталей»

2

Всього :

14

 

Таблиця 2 – Теми практичних робіт

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Визначення технологічності деталі

2

2.

Розрахунок заготовки

2

3.

Розробка маршрутної карти технологічного процесу виготовлення деталі «Вал»

2

4.

Складання плану технологічної обробки зубчастого колеса

2

Всього :

8

 

Таблиця 3 – Самостійна робота студентів

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

 

Розділ I ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНІ І РОЗМІРНІ ЗВ’ЯЗКИ

В ПРОЦЕСІ ВИГОТОВЛЕННЯ МАШИНИ

1.

1.1 Виробничий і технологічний процеси у машинобудуванні.

Структура виробничого процесу. Поняття технологічного процесу.

 

2

2.

Поняття «партія», «серія, «цикл виробництва». Спеціалізація та кооперування виробництва.

2

3.

1.2 Основи технічного нормування робіт.

Нормування при багатоверстатному обслуговуванні.

2

4.

Визначення штучної розцінки за виконану операцію. Організація техніко-нормувальних робіт. Використання ЕОМ при нормуванні.

2

5.

1.3 Технологічність конструкції і її вплив на експлуатаційну надійність машин

 Показники якості машин. Вплив якості машин на її експлуатаційну надійність

 

 

2

6.

Технологічні вимоги до конструкції деталей машин.

2

7.

Показники технологічності деталей.

2

8.

1.4 Точність виробів

Вплив на точність виробів: різального інструменту, базування заготовки, верстату.

 

 

         2

9.

Шорсткість обробки поверхні

2

10.

1.5 Базування деталей і заготовок

Загальні поняття про базування і бази, установка і закріплення заготовок.

 

 

2

11.

Використання штучних поверхонь для базування. Методика базування довгих циліндричних заготовок.

2

12.

Базування коротких циліндричних заготовок.

2

13.

1.6 Технологічні розмірні ланцюги

Методи досягнення точності замикальної ланки.

 

2

14.

Розрахунок розмірних ланцюгів.

2

 

РОЗДІЛ II ДОСЯГНЕННЯ НЕОБХІДНОЇ ТОЧНОСТІ ДЕТАЛЕЙ В ПРОЦЕСІ ЇХ ВИГОТОВЛЕННЯ

 

15.

2.1 Якість поверхні і технологічні методи підвищення експлуатаційних властивостей деталей.

Вплив якості поверхневого шару на експлуатаційні властивості деталей машин.

 

 

 

2

16.

Методи вимірювання і оцінки параметрів якості поверхні.

2

1

2

 

17.

Технологічні методи підвищення експлуатаційних властивостей деталей машин.

2

18.

2.2 Допуски і припуски на обробку заготовок.

Техніко-економічне значення допусків і припусків на обробку. Операційні допуски і правила їх вибору.

 

 

2

19.

Способи виготовлення заготовок, попередня обробка.

2

20.

Фактори, що впливають на величину припусків

2

РОЗДІЛ III ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ

ВИГОТОВЛЕННЯ МАШИН

21.

3.1 Вихідна інформація і послідовність проєктування технологічних процесів виготовлення машин.

Вихідна інформація для проєктування технологічних процесів (для механоскладального виробництва і ремонту машин).

 

 

 

2

22.

Послідовність проєктування одиничних технологічних процесів.

2

23.

Організаційні форми складання машин

2

24.

Правила оформлення маршрутних карт технологічних процесів

2

25.

3.2 Проєктування технологічних процесів обробки деталей.

Аналіз вихідної інформації і вибір методу виготовлення заготовки.

 

 

2

26.

Правила оформлення операційних карт технологічних процесів

2

27.

Складання плану технологічної операції

2

28.

Нормування операції техпроцесу.

2

29.

3.3 Проєктування технологічних процесів складання машин.

 Початкові дані для проєктування техпроцесу складання.

 

 

2

30.

Визначення послідовності та змісту складальних операцій.

2

31.

Технологічна схема складання вузла механізму

4

32.

3.4 Проєктування технологічних процесів для верстатів з ЧПК.

 Технологічні особливості верстатів з програмним керуванням (ПК), переваги цих верстатів.

 

 

 

2

33.

Поняття про системи автоматизованого проектування (САПР)

4

34.

3.5 Технологія виготовлення деталей класу "Круглі стержні"..

Матеріали і методи виготовлення вихідних заготовок.

 

 

2

35.

Обробка шліців, шпонкових пазів, різьб на валах

2

36.

3.6 Технологія виготовлення деталей класу "Некруглі стержні".

 Особливості проєктування технологічних процесів виготовлення деталей даного класу при різних типах виробництва.

 

2

37.

3.7 Технологія виготовлення деталей класу "Порожні циліндри".

 Деталі класу “Порожнисті циліндри”, технічні вимоги на їх виготовлення, матеріали і методи виготовлення заготовок.

 

 

 

4

                    

1

2

 

38.

Технологічний процес механічної обробки втулки

4

39.

3.8 Технологія виготовлення деталей зубчастих передач

Технологія виготовлення черв’яків.

 

2

40.

Нарізування прямих і криволінійних зубів конічних коліс.

2

41.

Способи чистової обробки зубів : закруглення зубів, шевінгування, шліфування , хонінгування, притирка, обкатування.

2

42.

3.9 Технологія виготовлення корпусних деталей.

 

Конструктивні різновидності корпусних деталей, технічні вимоги при їх виготовленні, матеріали і види заготовок.
Базування і закріплення корпусів.

 

 

2

43.

Основні і допоміжні операції обробки корпусних деталей.

2

44.

Контроль корпусних деталей

2

45.

3.10 Складання машин і вузлів.

 

Підготовка деталей до складання: додаткова обробка, очищення і промивка, контроль, сортування деталей на групи і їх комплектація.

 

 

2

46.

Потокове складання.

2

47.

Оформлення технологічної документації складання виробу.

4

 

Всього

102

 

4. КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

Таблиця 4 - Загальні критерії оцінювання знань і вмінь студентів

Рівні навча-

льних досягнень

Оцін-

ки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

І рівень – початковий «незадовільно»

2

 

Студент не володіє більшістю понять технологічного процесу, нормування операцій, базування деталей; не знає методів та способів досягнення технологічної точності в процесі виготовлення деталей; не вміє визначати види отримання заготовок, методи діагностики відмов і виявлення дефектів деталей; погано орієнтується в питаннях послідовності проєктування технологічних процесів виготовлення деталей і складання машин; не знає правил оформлення та не вміє оформлювати технологічну документацію на виготовлення деталей та складання вузлів (машин), не може скласти схему складання вузла.

ІІ рівень – середній «задовільно»

3

Студент знає деякі терміни і поняття технологічного процесу, нормування операцій, базування деталей; знає частину методів та способів досягнення технологічної точності в процесі виготовлення деталей; має уявлення про види заготовок деталей, методи виготовлення заготовок, але при виборі способу виготовлення деталей, виборі режимів обробки, оформленні технологічної документації техпроцесу допускає помилки; не завжди правильно вибирати норми часу на операцію, режими різання; слабо орієнтується в організації процесу складання металургійних машин і агрегатів. Знає основні інструменти та пристосування, що використовуються для проведення обробки деталей, складальних, монтажних, слюсарно-приганяльних та доводочних робіт. Вміє застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.

ІІІ рівень – достатній «добре»

4

Студент знає терміни і поняття технологічного процесу, нормування операцій, базування деталей; знає методи та способи досягнення технологічної точності в процесі виготовлення деталей; має уявлення про види заготовок деталей, методи виготовлення заготовок, але допускає неточності в термінах і визначеннях; знає базування деталей і заготовок, основні види обробки деталей, методи контролю деталей, але не завжди пропонує найбільш доцільний спосіб виготовлення деталей; орієнтується у виборі інструментів, режимів різання, нормування операцій; допускає незначні помилки в питаннях організації технологічного процесу виготовлення деталі та складанні виробу. Знання здобувача освіти є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати найсуттєвіші зв'язки і залежності між вибором заготовки, її базуванням ,технологічним процесом виготовлення деталі і процесом складання вузла, машин і агрегатів. Відповідь студента повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями.

Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує його на практиці в стандартних ситуаціях (розв'язування завдань, виробничих ситуацій), аналізує і систематизує засвоєну інформацію.

IVрівень – високий «відмінно»

5

Студент володіє глибокими і міцними знаннями у послідовності проєктування технологічних процесів обробки, складання і ремонту виробів; знає методи досягнення точності замикальної ланки, нормування операцій, базування деталей;  вміє виконувати розрахунки похибок обробки, технологічні розмірні розрахунки, розрахунки припусків на обробку заготовок; вміє проектувати маршрутні  технологічні процеси виготовлення деталей, оформлювати технологічну документацію; аргументовано обирає структуру технологічного процесу складання вузла машини, агрегату; знає технологію обробки деталі при ремонті вузлів металургійних машин і агрегатів. Студент має системні, дієві

 

 

 

Продовження таблиці 4.1

 

 

 

 

знання та вміє призначати раціональний і безпечний метод і спосіб складання  машин і агрегатів металургійних підприємств. Студент вміє ставити і розв'язувати виробничі проблемні ситуації, самостійно здобувати і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї. Розвиває свої обдарування і нахили.

                                          

4.2 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ПРАКТИЧНИХ   РОБІТ

 Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою:  «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці 5.

Таблиця 5 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт

Рівні навчальних досягнень

Оцінки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

І рівень – початковий «незадовільно»

2

наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконаної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань.

ІІ рівень – середній «задовільно»

3

наявність в зошиті всіх прикладів завдань, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні завдань, володіння основними поняттями і законами відповідної теми; студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконаної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки оформлення звіту, в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-22;

дещо із запізненням захищає роботу, при захисті роботи відповідь його правильна, але недостат­ньо осмислена (підпис викладача).

ІІІ рівень – достатній «добре»

4

студент самостійно і правильно виконує необхідні розрахунки та схеми, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін;

студент допустив одну грубу помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача.

 оформлення звіту практичної роботи відповідає вимогам стандарту СТП 01-22,

своєчасно захищає роботу, проявляючи теоретичні знання з теми практичної роботи (підпис викладача);

IVрівень – високий «відмінно»

5

студент самостійно і правильно розв’язує завдання, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, схеми, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять;  будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, відповіді на запитання дає осмислені, системні, глибокі, широко висвітлює матеріал по темі вміє застосовувати знання в новій ситуації;

може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «основи технології машинобудування», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін.

оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22,  своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача);

 Студент зобов’язаний виконати всі практичні роботи за робочою програмою.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Добрий день шановні студенти! Вітаю Вас в блогпості по вивченню механічних дисциплін. Лекційні матеріали потрібно уважно прочитати та за...