Навчальна програма з дисципліни «Основи технології машинобудування» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування»
1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показника |
Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 7 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія» |
Форма навчання інституційна (очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 6 IVс. - 4 V с. - 2 |
Спеціальність: 133 « Галузеве машинобудування » |
Статус дисципліни Вибіркова дисципліна(за вибором закладу освіти) циклу, який формує спеціальні компетентності |
Індивідуальне завдання: -
|
Освітньо-професійна програма: «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» |
Рік підготовки 3-ий. Семестр V с. VIс. |
Загальна кількість годин – 210
IVс. - 120 V с. -90 |
Освітньо-професійний ступінь:
фаховий молодший бакалавр |
Лекції - 74 Практичні заняття - 8 Лабораторні заняття - 0 Семінарські заняття - 14 Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 12 Самостійна робота студента - 102 Курсовий проект - 0 |
Кількість аудиторних годин на тиждень : IV с. – 4 V с. – 2 |
Вид підсумкового контролю V с. – залік VI с. – залік |
Таблиця 1 – Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Семінар «Точність виробів» |
2 |
2. |
Семінар «Базування деталей і заготовок» |
2 |
3. |
Семінар «Послідовність проєктування технологічних процесів виготовлення машин» |
2 |
4. |
Семінар «Проєктування технологічних процесів складання машин» |
2 |
5. |
Семінар «Технологія виготовлення деталей класу "Круглі стержні"» |
2 |
6. |
Семінар «Технологія виготовлення деталей порожнисті циліндри» |
|
7. |
Семінар «Технологія виготовлення корпусних деталей» |
2 |
Всього : |
14 |
Таблиця 2 – Теми практичних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Визначення технологічності деталі |
2 |
2. |
Розрахунок заготовки |
2 |
3. |
Розробка маршрутної карти технологічного процесу виготовлення деталі «Вал» |
2 |
4. |
Складання плану технологічної обробки зубчастого колеса |
2 |
Всього : |
8 |
Таблиця 3 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
Розділ I ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНІ І РОЗМІРНІ ЗВ’ЯЗКИ В ПРОЦЕСІ ВИГОТОВЛЕННЯ МАШИНИ |
||
1. |
1.1 Виробничий і технологічний процеси у машинобудуванні.
Структура виробничого процесу. Поняття технологічного процесу. |
2 |
2. |
Поняття «партія», «серія, «цикл виробництва». Спеціалізація та кооперування виробництва. |
2 |
3. |
1.2 Основи технічного нормування робіт.
Нормування при багатоверстатному обслуговуванні. |
2 |
4. |
Визначення штучної розцінки за виконану операцію. Організація техніко-нормувальних робіт. Використання ЕОМ при нормуванні. |
2 |
5. |
1.3 Технологічність конструкції і її вплив на експлуатаційну надійність машин Показники якості машин. Вплив якості машин на її експлуатаційну надійність |
2 |
6. |
Технологічні вимоги до конструкції деталей машин. |
2 |
7. |
Показники технологічності деталей. |
2 |
8. |
1.4 Точність виробів
Вплив на точність виробів: різального інструменту, базування заготовки, верстату. |
2 |
9. |
Шорсткість обробки поверхні |
2 |
10. |
1.5 Базування деталей і заготовок
Загальні поняття про базування і бази, установка і закріплення заготовок. |
2 |
11. |
Використання штучних поверхонь для базування. Методика базування довгих циліндричних заготовок. |
2 |
12. |
Базування коротких циліндричних заготовок. |
2 |
13. |
1.6 Технологічні розмірні ланцюги
Методи досягнення точності замикальної ланки. |
2 |
14. |
Розрахунок розмірних ланцюгів. |
2 |
|
РОЗДІЛ II ДОСЯГНЕННЯ НЕОБХІДНОЇ ТОЧНОСТІ ДЕТАЛЕЙ В ПРОЦЕСІ ЇХ ВИГОТОВЛЕННЯ |
|
15. |
2.1 Якість поверхні і технологічні методи підвищення експлуатаційних властивостей деталей.
Вплив якості поверхневого шару на експлуатаційні властивості деталей машин. |
2 |
16. |
Методи вимірювання і оцінки параметрів якості поверхні. |
2 |
1 |
2 |
|
17. |
Технологічні методи підвищення експлуатаційних властивостей деталей машин. |
2 |
18. |
2.2 Допуски і припуски на обробку заготовок.
Техніко-економічне значення допусків і припусків на обробку. Операційні допуски і правила їх вибору. |
2 |
19. |
Способи виготовлення заготовок, попередня обробка. |
2 |
20. |
Фактори, що впливають на величину припусків |
2 |
РОЗДІЛ III ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ВИГОТОВЛЕННЯ МАШИН |
||
21. |
3.1 Вихідна інформація і послідовність проєктування технологічних процесів виготовлення машин.
Вихідна інформація для проєктування технологічних процесів (для механоскладального виробництва і ремонту машин). |
2 |
22. |
Послідовність проєктування одиничних технологічних процесів. |
2 |
23. |
Організаційні форми складання машин |
2 |
24. |
Правила оформлення маршрутних карт технологічних процесів |
2 |
25. |
3.2 Проєктування технологічних процесів обробки деталей.
Аналіз вихідної інформації і вибір методу виготовлення заготовки. |
2 |
26. |
Правила оформлення операційних карт технологічних процесів |
2 |
27. |
Складання плану технологічної операції |
2 |
28. |
Нормування операції техпроцесу. |
2 |
29. |
3.3 Проєктування технологічних процесів складання машин. Початкові дані для проєктування техпроцесу складання. |
2 |
30. |
Визначення послідовності та змісту складальних операцій. |
2 |
31. |
Технологічна схема складання вузла механізму |
4 |
32. |
3.4 Проєктування технологічних процесів для верстатів з ЧПК. Технологічні особливості верстатів з програмним керуванням (ПК), переваги цих верстатів. |
2 |
33. |
Поняття про системи автоматизованого проектування (САПР) |
4 |
34. |
3.5 Технологія виготовлення деталей класу "Круглі стержні"..
Матеріали і методи виготовлення вихідних заготовок. |
2 |
35. |
Обробка шліців, шпонкових пазів, різьб на валах |
2 |
36. |
3.6 Технологія виготовлення деталей класу "Некруглі стержні". Особливості проєктування технологічних процесів виготовлення деталей даного класу при різних типах виробництва. |
2 |
37. |
3.7 Технологія виготовлення деталей класу "Порожні циліндри". Деталі класу “Порожнисті циліндри”, технічні вимоги на їх виготовлення, матеріали і методи виготовлення заготовок. |
4 |
1 |
2 |
|
38. |
Технологічний процес механічної обробки втулки |
4 |
39. |
3.8 Технологія виготовлення деталей зубчастих передач Технологія виготовлення черв’яків. |
2 |
40. |
Нарізування прямих і криволінійних зубів конічних коліс. |
2 |
41. |
Способи чистової обробки зубів : закруглення зубів, шевінгування, шліфування , хонінгування, притирка, обкатування. |
2 |
42. |
3.9 Технологія виготовлення корпусних деталей.
Конструктивні різновидності корпусних деталей, технічні вимоги при їх
виготовленні, матеріали і види заготовок. |
2 |
43. |
Основні і допоміжні операції обробки корпусних деталей. |
2 |
44. |
Контроль корпусних деталей |
2 |
45. |
3.10 Складання машин і вузлів.
Підготовка деталей до складання: додаткова обробка, очищення і промивка, контроль, сортування деталей на групи і їх комплектація. |
2 |
46. |
Потокове складання. |
2 |
47. |
Оформлення технологічної документації складання виробу. |
4 |
|
Всього |
102 |
4. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
Таблиця 4 - Загальні критерії оцінювання знань і вмінь студентів
4.2 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці 5.
Таблиця 5 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Оцінки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
І рівень – початковий «незадовільно» |
2 |
наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконаної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
ІІ рівень – середній «задовільно» |
3 |
наявність в зошиті всіх прикладів завдань, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні завдань, володіння основними поняттями і законами відповідної теми; студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконаної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки оформлення звіту, в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-22; дещо із запізненням захищає роботу, при захисті роботи відповідь його правильна, але недостатньо осмислена (підпис викладача). |
ІІІ рівень – достатній «добре» |
4 |
студент самостійно і правильно виконує необхідні розрахунки та схеми, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін; студент допустив одну грубу помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача. оформлення звіту практичної роботи відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно захищає роботу, проявляючи теоретичні знання з теми практичної роботи (підпис викладача); |
IVрівень – високий «відмінно» |
5 |
студент самостійно і правильно розв’язує завдання, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, схеми, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять; будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, відповіді на запитання дає осмислені, системні, глибокі, широко висвітлює матеріал по темі вміє застосовувати знання в новій ситуації; може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «основи технології машинобудування», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
Студент зобов’язаний виконати всі практичні роботи за робочою програмою.
Немає коментарів:
Дописати коментар