Навчальна програма з дисципліни «Технічне обслуговування, ремонт і монтаж машин і агрегатів металургійних підприємств» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування»
1 ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показника |
Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 7,0 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія» |
Форма навчання інституційна (очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 5 IVс. - 4 V с. - 1 |
Спеціальність: 133 « Галузеве машинобудування » |
Статус дисципліни нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує спеціальні компетентності
|
Індивідуальне завдання: курсовий проєкт
|
Освітньо-професійна програма: «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» |
Рік підготовки 3-ий 4-ий. Семестр VIс. VII с. |
Загальна кількість годин – 210 VIс. - 165 VII с. - 45 |
Освітньо-професійний ступінь:
фаховий молодший бакалавр |
Лекції - 66 Практичні заняття - 12 Лабораторні заняття - 8 Семінарські заняття - 12 Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 10 Самостійна робота студента -102 Курсовий проект - 30 |
Кількість аудиторних годин на тиждень : VIс.- 4 VII с.- 2 |
Вид підсумкового контролю IV с. – залік V с. – екзамен, захист КП |
Таблиця 1 – Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Семінар «Змащування машин і агрегатів» |
2 |
2. |
Семінар «Ремонт типових вузлів» |
2 |
3. |
Семінар «Ремонт передач та механізмів перетворення руху» |
2 |
4. |
Семінар по темам 5.1 – 5.2 |
2 |
5. |
Семінар «Ремонт машин і агрегатів доменних і сталеплавильних цехів» |
2 |
6. |
Семінар по темам 6.2 – 6.3 |
2 |
Всього : |
12 |
Таблиця 2 – Теми практичних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
1. |
Виявлення дефектів візуальним методом |
2 |
2. |
Визначення виду руйнування і причин зносу деталей. Вибір способу підвищення зносостійкості і відновлення деталей. |
2 |
3. |
Складання карти і схеми мащення металургійних машин і агрегатів |
2 |
4. |
Складання ремонтної документації
|
2 |
5. |
Визначення величини зношування шийок валів. Перевірка прямолінійності вала |
2 |
6. |
Розрахунок строповки машин і агрегатів та їх вузлів |
2 |
Всього : |
12 |
Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Визначення і регулювання витрати мастильного матеріалу на станціях рідинного та пластичного змащення. |
2 |
2. |
Розбирання, складання і регулювання підшипникових вузлів |
2 |
3. |
Визначення радіального і бічного зазорів в зубчастому зачепленні і величини зношування зубів. |
2 |
4. |
Визначення статичної неврівноваженості деталей, що обертаються і розробка заходів по її усуненню. |
2 |
Всього : |
8 |
Таблиця 4 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
Розділ 1 Надійність машин |
||
1. |
т.1.1.3 Хімічний знос : види та способи захисту деталей |
2 |
2. |
Т.1.3.2 Металізація напилюванням та хіміко-термічна обробка |
2 |
3 |
Т.1.4.1 Поняття і визначення теорії надійності, показники надійності. |
2 |
4. |
Т.1.4.2 Забезпечення та розрахунок надійності в залежності від розподілу міцності навантаження. |
2 |
Розділ 2. Змащування машин і агрегатів |
||
5. |
Т.2.1.1 Види мастильних матеріалів, вимоги до них |
2 |
6. |
Т.2.1.3 Спеціальні мастильні матеріали |
2 |
7. |
Т.2.2.1 Класифікація способів і систем мащення |
1 |
8. |
Т.2.2.3 Устаткування і апаратура мастильних систем |
2 |
9. |
Т.2.2.5 Централізовані системи пластичного змащення, їх устаткування |
2 |
10. |
Т.2.2.6 Системи змащення масляним туманом (ССМТ) |
2 |
11. |
Т.2.2.7 Термін служби масел їх регенерація |
2 |
Розділ 3. Організація та проведення технічного обслуговування та ремонту |
||
12. |
Т.3.1.1 Сутність і зміст системи технічного обслуговування |
2 |
13. |
Т.3.1.2 Технічна експлуатація та організація та проведення технічного обслуговування обладнання |
2 |
14. |
Т.3.2.1 Види ремонтів, їх планування. Організація і методи проведення ремонтів |
4 |
Розділ 4. Технологія ремонту типових деталей та вузлів |
||
15. |
Т.4.1.2 Правила і вимоги по заповненню агрегатного журналу і ремонтної відомості |
1 |
16. |
Т.4.1.3 Правила і вимоги по складанню місячного і річного графіка планових ремонтів |
1 |
17. |
Т.4.1.4 Правила і вимоги по складанню проєкту (плану) організації робіт і оперативного графіка виконання ремонтів |
1 |
18. |
Т.4.1.5 Правила і вимоги по складанню і застосуванню наряд-допуску |
1 |
19. |
Т.4.1.6 Облік і звітність про проведенні ремонти |
1 |
20. |
Т.4.1.7 Забезпечення ремонтів запасними частинами і змінним устаткуванням: цехи по виробництву запасних частин і устаткування |
1 |
21. |
Т.4.2.2 Складання трубопроводів |
2 |
22. |
Т.4.3.3 Ремонт базових і корпусних деталей |
2 |
1 |
2 |
3 |
23. |
Т.4.4.2 Ремонт і монтаж підшипників кочення |
2 |
24. |
Т.4.4.3 Конструкція і монтаж підшипників кочення опор прокатних валків |
2 |
25. |
Т.4.4.4 Ремонт деталей і вузлів гідравлічних і пневматичних систем |
2 |
26. |
Т.4.5.2 Відхід нагляд і ревізія відкритих і закритих зубчастих і черв'ячних передач |
2 |
27. |
Т.4.5.6 Ремонт деталей поршневої та кривошипно-шатунної груп |
2 |
28. |
Т.4.6.2 Динамічне балансування |
2 |
Розділ 5. Ремонт машин і агрегатів |
||
29. |
Т.5.1.2 Підготовка до ремонту ПТМ |
2 |
30. |
Т.5.1.3 Ремонт металоконструкцій ПТМ |
2 |
31. |
Т.5.2 Ремонт машин і агрегатів для підготовки шихтових матеріалів до доменної плавки |
4 |
32. |
Т.5.3.1 Особливості роботи устаткування доменного цеху |
2 |
33. |
Т.5.3.3 Технічна експлуатація і ремонт устаткування подачі шихти з бункерної естакади в домену піч та робочої площадки |
2 |
34. |
Т.5.3.4 Технічна експлуатація та ремонт устаткування збирання та розливання чавуну |
2 |
35. |
Т.5.4.1 Особливості роботи обладнання сталеплавильних цехів |
2 |
36. |
Т.5.4.4 Технічна експлуатація і ремонт машин і механізмів збирання продуктів плавки сталеплавильних цехів |
2 |
37. |
Т.5.5.1 Особливості роботи прокатних цехів |
2 |
38. |
Т.5.5.2 Технічна експлуатація і ремонт підйомно-транспортних засобів прокатних цехів |
2 |
39. |
Ремонт натискного механізму стану |
2 |
40. |
Т.5.5.6 Технічна експлуатація і ремонт допоміжного устаткування |
2 |
Розділ 6. Монтаж машин і агрегатів |
||
41. |
Т.6.1.2 Характеристика з'єднань застосовуваних при складанні машин, способи виконання нерухомих рознімних з'єднань деталей машин |
2 |
42. |
Т.6.1.3 Призначення і види такелажних робіт |
2 |
43. |
Т.6.1.5 Монтажні крани та пристосування |
2 |
44. |
Т.6.1.6 Призначення та будова фундаментів. Здача фундаменту під монтаж та монтаж обладнання |
2 |
45. |
Т.6.1.7 Підготовка монтажних робіт |
2 |
46. |
Т.6.1.9 Контроль точності складання і встановлення машин |
2 |
47. |
Т.6.2.2 Монтаж спеціальних металургійних кранів |
2 |
48. |
Т.6.2.3 Монтаж стрічкових конвеєрів |
2 |
49. |
Т.6.2.4 Монтаж агломераційних і випалювальних машин, вагоноперекидачів, дробарок, машин для сортування матеріалів, змішувальних барабанів. |
2 |
50. |
Т.6.3.1 Монтаж скіпових підйомників та конвеєра подачі шихти на колошник |
2 |
51. |
Т.6.3.3 Монтаж устаткування горну та ливарного двору |
1 |
52. |
Т.6.4.1 Склад обладнання сталеплавильних цехів |
1 |
53. |
Т.6.4.3 Монтаж машин безперервного лиття заготовок |
2 |
54. |
Т.6.5.1 Особливості монтажу обладнання прокатних цехів |
1 |
55. |
Т.6.5.3 Монтаж приводу валків та рольгангів |
2 |
|
Всього |
102 |
5. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
Таблиця 5 – Загальна шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів
5.2 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці 6.
Таблиця 6 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Оцін- ки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
І рівень – початковий «незадовільно» |
2 |
наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
ІІ рівень – середній «задовільно» |
3 |
наявність в зошиті всіх задач, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні задач,складанні карти мащення, відомості дефектів; володіння основними поняттями і законами відповідної теми; студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконуваної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки, оформлення звіту в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-22 (підпис викладача); |
ІІІ рівень – достатній «добре» |
4 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, склав карту мащення, відомість дефектів та виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін; - студент допустив одну помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача; - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно захищає роботу (підпис викладача); |
IVрівень – високий «відмінно» |
5 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, склав карту мащення, відомість дефектів, накреслив всі необхідні схеми, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робити висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять; - будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «ТОРО», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
Студент зобов’язаний виконати всі практичні роботи за робочою програмою.
5.3 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
Таблиця 7 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для лабораторних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
Незараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знати назви і призначення приладів, пристроїв, має в наявності зошит із розв’язаними задачами; - студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
Зараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знати назви і призначення приладів, пристроїв; - студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (завдання), обґрунтовує їх і робити висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно розуміти сутність питання, дає визначення та інтерпретацію основних понять; - демонструє вміння користуватись тими чи іншими приладами які використовуються при проведення лабораторної роботи; - будує відповідь згідно із запропонованим планом, супроводжує відповідь прикладами, вміти застосовувати знання в новій ситуації, - аналізувати результати досліджень і робить обґрунтовані висновки; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «ТОРО», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
Студент зобов’язаний виконати всі лабораторні роботи за робочою програмою.
5.4 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
Курсовий проєкт (КП) з дисципліни «Технічне обслуговування, ремонт і монтаж машин і агрегатів металургійних підприємств» – це творче індивідуальне завдання, кінцевим результатом виконання якого є розробка по технічному обслуговуванню і ремонт механізму (агрегату, машини).
КП містить розрахунково-пояснювальну записку та креслення які визначаються завданням на курсове проєктування. КП виконується студентом самостійно під керівництвом викладача протягом визначеного терміну згідно із завданням на основі знань та умінь, набутих з даної та суміжних дисциплін, а також матеріалів промислових підприємств зібраних під час проходження технологічної практики.
Виконання курсового проєкту є завершальним етапом вивчення дисципліни і спрямоване на:
- розвиток навичок самостійної роботи, використання теоретичних і практичних знань щодо розрахунку, розробки технології ремонту, обслуговування машини (вузла, агрегата);
- самостійної кваліфікованої роботи з нормативними та довідковими документами;
- набуття умінь планування і проведення аналізу і систематизації наукових фактів і експериментальних даних;
- програмування розрахункових, технологічних та організаційно- виробничих рішень, висновків і пропозицій.
При цьому важливим є також формування у студента навичок дослідницької роботи, які необхідні для майбутньої професійної діяльності випускника.
Виконаний курсовий проєкт у встановлений термін здається викладачу - керівнику для перевірки та рецензування. У рецензії (відгуку) на курсовий проєкт керівник має зазначити позитивні моменти курсового проєкту, оцінити ступінь самостійності розрахунків та висновків, визначити недоліки або дискусійні питання, дати оцінку запропонованих студентом технології, заходів і пропозицій та їх практичної цінності, а також зробити висновок щодо допуску до захисту (допущений чи не допущений до захисту).
До захисту допускається курсовий проєкт:
- виконаний студентом у встановлений строк;
- відповідає робочій програмі дисципліни «технічне обслуговування, ремонт і монтаж машин і агрегатів металургійних підприємств», завданню на КП, вимогам методичних вказівок, положенню про курсові проєкти, державним стандартам України;
- оформлений із дотриманням вимог згідно стандарту підприємства СТП 01-18, діючих нормативно-технічних вимог, ЕСКД, державних стандартів України.
Об’єктами оцінювання є дві складові:
1. Якість змісту курсового проєкту:
- загальна частина;
- розрахункова частина;
- спеціальна частина;
- охорона праці;
- графічна частина.
2. Якість захисту курсового проєкту:
- підготовлена доповідь;
- відповіді на запитання.
Немає коментарів:
Дописати коментар