ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА 133 "Галузеве машинобудування"

Навчальна програма з дисципліни «технічна механіка» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» для студентів спеціальності  133 «Галузеве машинобудування»

1.    ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

 

Найменування показника

Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь

Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання

Кількість кредитів – 9,5

Галузь знань:

 13 « Механічна інженерія»

Форма навчання

інституційна (очна(денна)

Кількість змістових модулів - 6

IVс. - 2

V с. - 4

Спеціальність:

133  « Галузеве машинобудування »

Статус дисципліни

нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності

 

Індивідуальне завдання: курсовий проєкт

 

Освітньо-професійна програма:

«Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств»

Рік підготовки

2-ий

3-ий.

Семестр

IVс.

V с.

Загальна кількість годин – 285

IVс. - 60

V с. -225

Освітньо-професійний ступінь:

 

фаховий молодший бакалавр

Лекції - 98

Практичні заняття - 10

Лабораторні заняття - 10

Семінарські заняття - 22

Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 5

Самостійна робота студента в т.ч. курсовий проєкт -139

Курсовий проект - 30

Кількість аудиторних годин на тиждень :

IV с. – 2

V с. – 7

Вид підсумкового контролю

IV с. – залік

V с. – екзамен, захист КП

 

Таблиця 1 – Теми семінарських занять

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Кінематика точки при простих та складних видах руху.

2

2.

Згин.

2

3.

Кінематичні співвідношення в передачах механізмів.

2

4.

Загальні відомості про передачі.

2

5.

Циліндричні передачі.

2

6.

Конічні, планетарні, хвильові передачі.

2

7.

Вузли валів.

2

8.

Редуктори.

2

9.

Зєднання деталей машин.

2

Всього :

18

 

Таблиця 2 – Теми практичних робіт

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

1.

Визначення зусиль в стержнях

2

2.

Визначення опорних реакцій балок

2

3.

Побудова епюр поздовжніх сил і нормальних напружень. Визначення осьових переміщень перерізів стержня

2

4.

Кручення стержнів, розрахунки на міцність і жорсткість

2

5.

Побудова епюр поперечних сил і згинальних моментів. Розрахунки на міцність

2

Всього :

10

 

Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Перевірка законів тертя. Визначення коефіцієнта тертя ковзання

2

2.

Визначення положення центра тяжіння тонких пластинок теоретичним і практичним методами

2

3.

Випробування зразка з мало вуглецевої сталі на розтяг.

2

4.

Вивчення конструкції циліндричного зубчастого редуктора

2

5.

Вивчення конструкції черв’ячного редуктора

2

Всього :

10

        

Таблиця 4 – Самостійна робота студентів

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

змістовий модуль 1. Теоретична механіка:Статика.

*

Аналітичне визначення рівнодіючої плоскої системи збіжних сил.

2

Пара сил.

2

Зв’язки з тертям, коефіцієнт тертя, Умови самогальмування.

4

Просторова система збіжних сил. Умови і рівняння рівноваги.

2

Просторова система довільно розташованих сил. Умови і рівняння рівноваги.

2

Визначення    положення    центра тяжіння тонких пластинок.

2

змістовий модуль 2. Теоретична механіка: кінематика, динаміка.

 

Кінематика

 

4

Складний рух точки.

Плоскопаралельний рух твер­дого тіла

 

Динаміка

 

2

Основні поняття і аксіоми динаміки. 

Принцип Д’Аламбера та застосуван­ня методу кінетостатики при розв'язуванні задач динаміки.

2

10А

Робота і потужність. Коефіцієнт корисної дії.

4

змістовий модуль 3. Опір матеріалів.

 

11А

Тема 2.1 Розяг і стиск.

Різновидності розрахунків при розтязі.

 

2

 

12А

Тема 2.2 Геометричні характеристики плоских перерізів.

Статичні моменти площі, моменти інерції плоских перерізів.

 

2

13А

Головні осі і головні моменти інерції найпростіших перерізів.

2

 

14А

Тема 2.3 Зсув і кручення.

 

2

Розрахунки болтових та заклеп­кових з'єднань.

15А

Розрахунок циліндричних гвинтових пружин.

2

 

16А

 

Тема 2.4 Згин.

 

4

 

Дотичні напруження при згинанні. Раціональна форма перерізу балки.

17А

Лінійні і кутові переміщення при прямому згині. Розрахунки на жорсткість.

2

 

 

18А

Тема2.5. Основи теорії напруженого деформованого стану, критерії міцності.

 

 

2

Напруження в точці пружного тіла.

19А

Розрахунок бруса круглого поперечного перерізу при згині з крученням.

2

 

20А

Тема 2.6 Стійкість стиснутих стержнів.

 

2

 

Границя застосування формули Ейлера та емпіричні формули для критичних напружень.

21А

Поняття про втрату стійкості при напруженнях, що перевищують границю пропорційності.

2

змістовий модуль 4. Деталі машин.  Механізми.  Механічні передачі.

 

22А

Тема 3.1 Механізми

 

2

Змінні напруження. Втомлене руйнування деталей. Контактна міцність.

23А

Критерії працездатності деталей машин.

2

1

2

3

 

Тема 3.2 Механічні передачі.

 

24А

Матеріали для виготовлення коліс передач.

2

25А

Фрикційні передачі.

2

26А

Сили в зачепленні конічної передачі. Розрахунок на контактну і згинальну витривалість.

2

27А

Розрахунок відкритої нереверсивної конічної передачі.

2

28А

Планетарні  передачі.

4

29А

Хвильові передачі.

2

30А

Розрахунок планетарних і хвильових передач

2

31А

Тепловий розрахунок черв’ячних передач.

2

Змістовий модуль 5. Деталі машин: Вузли валів. Редуктори

 

32А

Тема 3.3 Вузли валів:

 

4

Розрахунок вихідного вала редуктора.

33А

Поняття про роботу підшипника в режимі рідинного тертя

4

34А

Конструювання складальних одиниць з підшипниками кочення.

4

35А

Вибір підшипників по динамічній вантажопідйомності.

2

 

36А

Тема 3.4 Редуктори.

 

2

Розрахунок елементів корпуса і кришки редуктора. Компоновка редуктора.

37А

Вивчення конструкції конічного редуктора.

2

38А

Шпонкові і шліцьові з’єднання.

Класифікація і порівняльні харак-теристики шпонкових і шліцьових з’єднань.

 

2

39А

Різьбові з’єднання.

Класифікація різьб та основні параметри різьби. Стандартизація різьб.

 

4

40А

Муфти: класифікація, призначення, типи.

2

41А

Розрахунок і вибір муфт.

4

42А

Розрахунок пасової передачі за тяговою здатністю.

3

43А

Ланцюгові передачі.

Загальні відомості. Основні параметри, будова.

 

2

 

Змістовий Мо дуль 6 Курсовий проєкт

30

 

Всього

96

4. КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

4.1 ЗАГАЛЬНІ   КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

Рівні навчальних досягнень

Оцін-ки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

1. Незадовільно

2

 

Студент може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність елементарно викласти думку.

Студент відтворює менше половини навчального матеріалу; з до­помогою викладача може виконати фрагменти лабораторних.

2. Задовільно

3

Студент знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його відповідно до тексту підручника або пояснення викладача, повторити за зразком певну операцію, дію. Студент розуміє основний навчальний матеріал, здатний с по­милками й неточностями дати визначення понять, сформу­лювати правило.

Студент виявляє знання і розуміння основних положень нав­чального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостат­ньо осмислена. З допомогою викладача здатний аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки. Вміє застосовувати знання при розв'язуванні завдань за зразком.

3. Добре

4

Студент правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основоположні теорії факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії. Знання студента є достатньо повним, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати найсуттєвіші зв'язки і залежності між явищами, фактами , робити висновки, загалом, контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями.

Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує його на практиці в стандартних ситуаціях (розв'язування завдань, виконання практикуму, лабораторних робіт), вміє аналізувати і систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази у власній аргументації.

4. Відмінно

5

Студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний вико­ристовувати їх у нестандартних ситуаціях . Самостійно визна­чає окремі цілі власної навчальної діяльності, критично оці­нює окремі нові факти, явища , ідеї.

Студент володіє узагальненими знаннями з дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, вміє знаходити джерело інформації та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми. Визначає програму особистої пізнавальної діяльності; самостійно оцінює різноманітні життєві явища та факти, виявляє особисту позицію щодо них.

Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні твор­чі здібності у навчальній діяльності, вміє ставити і розв'язувати проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї. Розвиває свої обдарування і нахили.

4.2 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ПРАКТИЧНИХ   РОБІТ

 

Рівні навчальних досягнень

Оцін-ки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

1. Незадовільно

2

наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань.

2. Задовільно

3

наявність в зошиті всіх задач, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні задач, володіння основними поняттями і законами відповідної теми;, студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконуваної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки,  оформлення звіту в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-18 (підпис викладача);

3. Добре

4

студент самостійно і правильно розв’язує задачі, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін;

- студент допустив одну помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18,

своєчасно захищає роботу (підпис викладача);

4. Відмінно

5

студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять;

- будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації;

- може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18,  своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача);

4.3 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ЛАБОРАТОРНИХ   РОБІТ

 

Рівні навчальних досягнень

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

Незараховано

- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв, має в наявності зошит із розв’язаними задачами;

- студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань.

Зараховано

- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв;

- студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно розуміє сутність питання, дає  визначення та інтерпретацію основних понять;

- демонструє вміння користуватись тими чи іншими приладами які використовуються при проведення лабораторної роботи;

- будує відповідь згідно із запропонованим планом, супроводжує відповідь  прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації,

- аналізує результати досліджень і робить обґрунтовані висновки;

- може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача);

Студент зобов’язаний виконати всі практичні та лабораторні роботи за робочою програмою. 

 

4.4 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ІНДИВІДУАЛЬНИХ   ЗАВДАНЬ

 

Курсовий проєкт (КП) з технічної механіки – це творче індивідуальне завдання, кінцевим результатом виконання якого є розробка конструкції редуктора.

КП містить розрахунково-пояснювальну записку та креслення які визначаються завданням на курсове проєктування.  КП виконується студентом самостійно під керівництвом викладача протягом визначеного терміну згідно із завданням на основі знань та умінь, набутих з даної та суміжних дисциплін, а також матеріалів промислових підприємств тощо.

Виконання курсового проєкту є завершальним етапом вивчення дисципліни і спрямоване на:

-         розвиток навичок самостійної роботи, використання теоретичних і практичних знань щодо розрахунку, конструювання, проєктування;

-         самостійної кваліфікованої роботи з нормативними та довідковими документами;

-         набуття умінь планування і проведення аналізу і систематизації наукових фактів і експериментальних даних;

-         програмування розрахункових, конструкторських та організаційно- виробничих рішень, висновків і пропозицій.

При цьому важливим є також формування у студента навичок дослідницької роботи, які необхідні для майбутньої професійної діяльності випускника.

Виконаний курсовий проєкт у встановлений термін здається викладачу - керівнику для перевірки та рецензування. У рецензії (відгуку) на курсовий проєкт керівник має зазначити позитивні моменти курсового проєкту, оцінити ступінь самостійності розрахунків та висновків, визначити недоліки або дискусійні питання, дати оцінку запропонованих студентом заходів і пропозицій та їх практичної цінності, а також зробити висновок щодо допуску до захисту (допущений чи не допущений до захисту).

До захисту допускається курсовий проєкт:

- виконаний студентом у встановлений строк;

-         відповідає робочій програмі дисципліни технічна механіка, завданню на КП, вимогам методичних вказівок, положенню про курсові проєкти, державним стандартам України;

-         оформлений із дотриманням вимог згідно стандарту підприємства СТП 01-18, діючих нормативно-технічних вимог, ЕСКД, державних стандартів України.

Об’єктами оцінювання є дві складові:

1. Якість змісту курсового проєкту:

- розрахункова частина;

- графічна частина;

2. Якість захисту курсового проєкту:

- підготовлена доповідь;

- відповіді на запитання.

 



Немає коментарів:

Дописати коментар

  Добрий день шановні студенти! Вітаю Вас в блогпості по вивченню механічних дисциплін. Лекційні матеріали потрібно уважно прочитати та за...