Навчальна програма з дисципліни «технічна механіка» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування»
1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показника |
Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 9,5 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія» |
Форма навчання інституційна (очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 6 IVс. - 2 V с. - 4 |
Спеціальність: 133 « Галузеве машинобудування » |
Статус дисципліни нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності
|
Індивідуальне завдання: курсовий проєкт
|
Освітньо-професійна програма: «Обслуговування та ремонт обладнання металургійних підприємств» |
Рік підготовки 2-ий 3-ий. Семестр IVс. V с. |
Загальна кількість годин – 285 IVс. - 60 V с. -225 |
Освітньо-професійний ступінь:
фаховий молодший бакалавр |
Лекції - 98 Практичні заняття - 10 Лабораторні заняття - 10 Семінарські заняття - 22 Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 5 Самостійна робота студента в т.ч. курсовий проєкт -139 Курсовий проект - 30 |
Кількість аудиторних годин на тиждень : IV с. – 2 V с. – 7 |
Вид підсумкового контролю IV с. – залік V с. – екзамен, захист КП |
Таблиця 1 – Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Кінематика точки при простих та складних видах руху. |
2 |
2. |
Згин. |
2 |
3. |
Кінематичні співвідношення в передачах механізмів. |
2 |
4. |
Загальні відомості про передачі. |
2 |
5. |
Циліндричні передачі. |
2 |
6. |
Конічні, планетарні, хвильові передачі. |
2 |
7. |
Вузли валів. |
2 |
8. |
Редуктори. |
2 |
9. |
Зєднання деталей машин. |
2 |
Всього : |
18 |
Таблиця 2 – Теми практичних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
1. |
Визначення зусиль в стержнях |
2 |
2. |
Визначення опорних реакцій балок |
2 |
3. |
Побудова епюр поздовжніх сил і нормальних напружень. Визначення осьових переміщень перерізів стержня |
2 |
4. |
Кручення стержнів, розрахунки на міцність і жорсткість |
2 |
5. |
Побудова епюр поперечних сил і згинальних моментів. Розрахунки на міцність |
2 |
Всього : |
10 |
Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Перевірка законів тертя. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
2 |
2. |
Визначення положення центра тяжіння тонких пластинок теоретичним і практичним методами |
2 |
3. |
Випробування зразка з мало вуглецевої сталі на розтяг. |
2 |
4. |
Вивчення конструкції циліндричного зубчастого редуктора |
2 |
5. |
Вивчення конструкції черв’ячного редуктора |
2 |
Всього : |
10 |
Таблиця 4 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
змістовий модуль 1. Теоретична механіка:Статика. |
||
1А* |
Аналітичне визначення рівнодіючої плоскої системи збіжних сил. |
2 |
2А |
Пара сил. |
2 |
3А |
Зв’язки з тертям, коефіцієнт тертя, Умови самогальмування. |
4 |
4А |
Просторова система збіжних сил. Умови і рівняння рівноваги. |
2 |
5А |
Просторова система довільно розташованих сил. Умови і рівняння рівноваги. |
2 |
6А |
Визначення положення центра тяжіння тонких пластинок. |
2 |
змістовий модуль 2. Теоретична механіка: кінематика, динаміка. |
||
7А |
Кінематика |
4 |
Складний рух точки. Плоскопаралельний рух твердого тіла |
||
8А |
Динаміка |
2 |
Основні поняття і аксіоми динаміки. |
||
9А |
Принцип Д’Аламбера та застосування методу кінетостатики при розв'язуванні задач динаміки. |
2 |
10А |
Робота і потужність. Коефіцієнт корисної дії. |
4 |
змістовий модуль 3. Опір матеріалів. |
||
11А |
Тема 2.1 Розяг і стиск. Різновидності розрахунків при розтязі. |
2 |
12А |
Тема 2.2 Геометричні характеристики плоских перерізів. Статичні моменти площі, моменти інерції плоских перерізів. |
2 |
13А |
Головні осі і головні моменти інерції найпростіших перерізів. |
2 |
14А |
Тема 2.3 Зсув і кручення. |
2 |
Розрахунки болтових та заклепкових з'єднань. |
||
15А |
Розрахунок циліндричних гвинтових пружин. |
2 |
16А
|
Тема 2.4 Згин. |
4
|
Дотичні напруження при згинанні. Раціональна форма перерізу балки. |
||
17А |
Лінійні і кутові переміщення при прямому згині. Розрахунки на жорсткість. |
2 |
18А |
Тема2.5. Основи теорії напруженого деформованого стану, критерії міцності. |
2 |
Напруження в точці пружного тіла. |
||
19А |
Розрахунок бруса круглого поперечного перерізу при згині з крученням. |
2 |
20А |
Тема 2.6 Стійкість стиснутих стержнів. |
2
|
Границя застосування формули Ейлера та емпіричні формули для критичних напружень. |
||
21А |
Поняття про втрату стійкості при напруженнях, що перевищують границю пропорційності. |
2 |
змістовий модуль 4. Деталі машин. Механізми. Механічні передачі. |
||
22А |
Тема 3.1 Механізми |
2 |
Змінні напруження. Втомлене руйнування деталей. Контактна міцність. |
||
23А |
Критерії працездатності деталей машин. |
2 |
1 |
2 |
3 |
|
Тема 3.2 Механічні передачі. |
|
24А |
Матеріали для виготовлення коліс передач. |
2 |
25А |
Фрикційні передачі. |
2 |
26А |
Сили в зачепленні конічної передачі. Розрахунок на контактну і згинальну витривалість. |
2 |
27А |
Розрахунок відкритої нереверсивної конічної передачі. |
2 |
28А |
Планетарні передачі. |
4 |
29А |
Хвильові передачі. |
2 |
30А |
Розрахунок планетарних і хвильових передач |
2 |
31А |
Тепловий розрахунок черв’ячних передач. |
2 |
Змістовий модуль 5. Деталі машин: Вузли валів. Редуктори |
||
32А |
Тема 3.3 Вузли валів: |
4 |
Розрахунок вихідного вала редуктора. |
||
33А |
Поняття про роботу підшипника в режимі рідинного тертя |
4 |
34А |
Конструювання складальних одиниць з підшипниками кочення. |
4 |
35А |
Вибір підшипників по динамічній вантажопідйомності. |
2 |
36А |
Тема 3.4 Редуктори. |
2 |
Розрахунок елементів корпуса і кришки редуктора. Компоновка редуктора. |
||
37А |
Вивчення конструкції конічного редуктора. |
2 |
38А |
Шпонкові і шліцьові з’єднання. Класифікація і порівняльні харак-теристики шпонкових і шліцьових з’єднань. |
2 |
39А |
Різьбові з’єднання. Класифікація різьб та основні параметри різьби. Стандартизація різьб. |
4 |
40А |
Муфти: класифікація, призначення, типи. |
2 |
41А |
Розрахунок і вибір муфт. |
4 |
42А |
Розрахунок пасової передачі за тяговою здатністю. |
3 |
43А |
Ланцюгові передачі. Загальні відомості. Основні параметри, будова. |
2 |
|
Змістовий Мо дуль 6 Курсовий проєкт |
30 |
|
Всього |
96 |
4. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
4.1 ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
Рівні навчальних досягнень |
Оцін-ки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
1. Незадовільно |
2
|
Студент може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність елементарно викласти думку. Студент відтворює менше половини навчального матеріалу; з допомогою викладача може виконати фрагменти лабораторних. |
2. Задовільно |
3 |
Студент знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його відповідно до тексту підручника або пояснення викладача, повторити за зразком певну операцію, дію. Студент розуміє основний навчальний матеріал, здатний с помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило. Студент виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостатньо осмислена. З допомогою викладача здатний аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки. Вміє застосовувати знання при розв'язуванні завдань за зразком. |
3. Добре |
4 |
Студент правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основоположні теорії факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії. Знання студента є достатньо повним, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати найсуттєвіші зв'язки і залежності між явищами, фактами , робити висновки, загалом, контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями. Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує його на практиці в стандартних ситуаціях (розв'язування завдань, виконання практикуму, лабораторних робіт), вміє аналізувати і систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази у власній аргументації. |
4. Відмінно |
5 |
Студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях . Самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності, критично оцінює окремі нові факти, явища , ідеї. Студент володіє узагальненими знаннями з дисципліни, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, вміє знаходити джерело інформації та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми. Визначає програму особистої пізнавальної діяльності; самостійно оцінює різноманітні життєві явища та факти, виявляє особисту позицію щодо них. Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності, вміє ставити і розв'язувати проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї. Розвиває свої обдарування і нахили. |
4.2 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
Рівні навчальних досягнень |
Оцін-ки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
1. Незадовільно |
2 |
наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
2. Задовільно |
3 |
наявність в зошиті всіх задач, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні задач, володіння основними поняттями і законами відповідної теми;, студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконуваної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки, оформлення звіту в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-18 (підпис викладача); |
3. Добре |
4 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін; - студент допустив одну помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18, своєчасно захищає роботу (підпис викладача); |
4. Відмінно |
5 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять; - будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
4.3 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
Рівні навчальних досягнень |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
Незараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв, має в наявності зошит із розв’язаними задачами; - студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
Зараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв; - студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно розуміє сутність питання, дає визначення та інтерпретацію основних понять; - демонструє вміння користуватись тими чи іншими приладами які використовуються при проведення лабораторної роботи; - будує відповідь згідно із запропонованим планом, супроводжує відповідь прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації, - аналізує результати досліджень і робить обґрунтовані висновки; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-18, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
Студент зобов’язаний виконати всі практичні та лабораторні роботи за робочою програмою.
4.4 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
Курсовий проєкт (КП) з технічної механіки – це творче індивідуальне завдання, кінцевим результатом виконання якого є розробка конструкції редуктора.
КП містить розрахунково-пояснювальну записку та креслення які визначаються завданням на курсове проєктування. КП виконується студентом самостійно під керівництвом викладача протягом визначеного терміну згідно із завданням на основі знань та умінь, набутих з даної та суміжних дисциплін, а також матеріалів промислових підприємств тощо.
Виконання курсового проєкту є завершальним етапом вивчення дисципліни і спрямоване на:
- розвиток навичок самостійної роботи, використання теоретичних і практичних знань щодо розрахунку, конструювання, проєктування;
- самостійної кваліфікованої роботи з нормативними та довідковими документами;
- набуття умінь планування і проведення аналізу і систематизації наукових фактів і експериментальних даних;
- програмування розрахункових, конструкторських та організаційно- виробничих рішень, висновків і пропозицій.
При цьому важливим є також формування у студента навичок дослідницької роботи, які необхідні для майбутньої професійної діяльності випускника.
Виконаний курсовий проєкт у встановлений термін здається викладачу - керівнику для перевірки та рецензування. У рецензії (відгуку) на курсовий проєкт керівник має зазначити позитивні моменти курсового проєкту, оцінити ступінь самостійності розрахунків та висновків, визначити недоліки або дискусійні питання, дати оцінку запропонованих студентом заходів і пропозицій та їх практичної цінності, а також зробити висновок щодо допуску до захисту (допущений чи не допущений до захисту).
До захисту допускається курсовий проєкт:
- виконаний студентом у встановлений строк;
- відповідає робочій програмі дисципліни технічна механіка, завданню на КП, вимогам методичних вказівок, положенню про курсові проєкти, державним стандартам України;
- оформлений із дотриманням вимог згідно стандарту підприємства СТП 01-18, діючих нормативно-технічних вимог, ЕСКД, державних стандартів України.
Об’єктами оцінювання є дві складові:
1. Якість змісту курсового проєкту:
- розрахункова частина;
- графічна частина;
2. Якість захисту курсового проєкту:
- підготовлена доповідь;
- відповіді на запитання.
Немає коментарів:
Дописати коментар