Навчальна програма з дисципліни «технічна механіка» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Зварювальне виробництво» для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка»
1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показника |
Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання |
Кількість кредитів – 5,0 |
Галузь знань: 13 « Механічна інженерія» |
Форма навчання інституційна (очна(денна) |
Кількість змістових модулів - 5 V с. - 5 |
Спеціальність: 131 « Прикладна механіка » |
Статус дисципліни нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності
|
Індивідуальне завдання: курсовий проєкт
|
Освітньо-професійна програма: «Зварювальне виробництво» |
Рік підготовки 3-ий. Семестр V с. |
Загальна кількість годин – 150
V с. -150 |
Освітньо-професійний ступінь:
фаховий молодший бакалавр |
Лекції - 48 Практичні заняття - 12 Лабораторні заняття - 8 Семінарські заняття - 2 Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 5 Самостійна робота студента - 70 |
Кількість аудиторних годин на тиждень : V с. – 5 |
Вид підсумкового контролю V с. – екзамен |
Таблиця 1 – Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Кінематика точки при простих та складних видах руху |
2 |
Всього : |
2 |
Таблиця 2 – Теми практичних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Визначення зусиль в стержнях |
2 |
2. |
Визначення опорних реакцій балок |
2 |
3. |
Побудова епюр поздовжніх сил і нормальних напружень. Визначення осьових переміщень перерізів стержня |
2 |
4. |
Визначення головних центральних моментів інерції складних перерізів, що мають вісь симетрії.
|
2 |
5. |
Побудова епюр поперечних сил і згинальних моментів. Розрахунки на міцність |
2 |
6. |
Розрахунок стиснутих стержнів на стійкість. |
2 |
Всього : |
12 |
Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Перевірка законів тертя. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
2 |
2. |
Випробування зразка з мало вуглецевої сталі на розтяг і побудова діаграми розтягу. |
2 |
3. |
Випробування на зріз |
2 |
4. |
Практичне визначення лінійного і кутового переміщення для балки і порівняння його з теоретичним |
2 |
Всього : |
8 |
Таблиця 4 – Самостійна робота студентів
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
Розділ 1 теоретична механіка |
||
1. |
Тема 1.2. Плоска система збіжних сил. Аналітичне визначення рівнодіючої плоскої системи збіжних сил. Умови і рівняння рівноваги ПСЗС |
2 2 |
2. |
Тема 1.4 Плоска система довільно розташованих сил. Зв’язки з тертям, коефіцієнт тертя, Умови самогальмування. |
4 |
3. |
Тема 1.5 Просторова система сил. Просторова система збіжних сил. Умови і рівняння рівноваги. Просторова система довільно розташованих сил. Умови і рівняння рівноваги. |
2 4 |
4. |
Тема 1.6 Центр тяжіння. Визначення положення центра тяжіння тонких пластинок. |
2 |
5. |
Тема 2.1 Основні поняття кінематики. |
2 |
1 |
2 |
3 |
6. |
Тема 2.2 Кінематика точки. Швидкість точки. Прискорення точки. |
2 |
7. |
Тема 2.3 Найпростіші рухи твердого тіла Визначення швидкості і прискорення будь-якої точки обертового тіла |
2 |
8. |
Тема 2.4 Складний рух точки. |
2 |
9. |
Тема 2.5 Плоскопаралельний рух твердого тіла |
2 |
10 |
Тема 3.4 Загальні теореми динаміки. Потенціальна і кінетична енергія. Теорема про зміну кінетичної енергії. |
2 |
Розділ 2 опір матеріалів |
||
11 |
Основні положення опіру матеріалів |
2 |
12 |
Тема 2.1 Розтяг і стиск Граничне напруження. Умова міцності та коефіцієнт запасу. Різновидності розрахунків при розтязі |
4 2 |
13 |
Тема 2.2 Зріз. Зминання. Розрахунки болтових та заклепкових з’єднань |
4 |
14 |
Тема 2.3 Геометричні характеристики плоских перерізів. Поняття про радіус і еліпс інерції |
2 |
15 |
Тема 2.4 Кручення. Напруження і кут закручення в поперечних перерізах бруса. Розрахунок циліндричних гвинтових пружин. |
2 2 |
16 |
Тема 2.5 Згин. Диф. залежності між згинальним моментом,поперечною силою і інтенсивністю розподіленого навантаження. Нормальне напруження при чистому згині. Жорсткість перерізу при деформації згину. Особливості розрахунку балок із матеріалів, що мають різний опір на розтяг і стиск. Дотичні напруження в поперечних і поздовжніх перерізах бруса. |
2
2 2 2
2 |
17 |
Тема 2.6 Гіпотези міцності та їх застосування Узагальнення поняття про напруженій стан в точні пружного тіла. Еквівалентні момент і напруження за різними гіпотезами міцності. Розрахунок бруса круглого поперечного перерізу при згині з крученням. |
2 2 2 |
18 |
Тема 2.7 Розрахунки на втомлену міцність Розрахунки на міцність при циклічній зміні напружень. |
2 |
19 |
Тема 2.8 Стійкість стиснутих стержнів. Стійка та нестійка пружна рівновага Поняття про втрату стійкості при напруженнях, що перевищують границю пропорційності. |
2 2 |
|
Всього |
70 |
5. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
Таблиця 5 - ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
Рівні навчальних досягнень |
Оцін-ки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
І рівень – початковий «незадовільно» |
2
|
Студент може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність елементарно викласти думку. Студент відтворює менше половини навчального матеріалу; з допомогою вчителя може виконати фрагменти лабораторних. |
ІІ рівень – середній «задовільно» |
3 |
Студент знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його відповідно до тексту підручника або пояснення вчителя, повторити за зразком певну операцію, дію. Студент розуміє основний навчальний матеріал, здатний с помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило. Студент виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостатньо осмислена. З допомогою вчителя здатний аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки. Вміє застосовувати знання при розв'язуванні завдань за зразком. |
ІІІ рівень – достатній «добре» |
4 |
Студент правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основоположні теорії факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії. Знання учня є достатньо повним, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати найсуттєвіші зв'язки і залежності між явищами, фактами , робити висновки, загалом, контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями. Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує його на практиці в стандартних ситуаціях (розв'язування завдань, виконання практикуму, лабораторних робіт), аналізувати і систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази у власній аргументації. |
IVрівень – високий «відмінно» |
5 |
Студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях . Самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності, критично оцінює окремі нові факти, явища , ідеї. Студент володіє узагальненими знаннями з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, вміє знаходити джерело інформації та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми. Визначає програму особистої пізнавальної діяльності; самостійно оцінює різноманітні життєві явища та факти, виявляє особисту позицію щодо них. Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності, вміє ставити і розв'язувати проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї. Розвиває свої обдарування і нахили. |
5.2 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці 6.
Таблиця 6 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Оцін-ки |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
І рівень – початковий «незадовільно» |
2 |
наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
ІІ рівень – середній «задовільно» |
3 |
наявність в зошиті всіх задач, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні задач, володіння основними поняттями і законами відповідної теми;, студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконуваної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки, оформлення звіту в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-22 (підпис викладача); |
ІІІ рівень – достатній «добре» |
4 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін; - студент допустив одну помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно захищає роботу (підпис викладача); |
IVрівень – високий «відмінно» |
5 |
студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять; - будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
5.3 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ З ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ
Таблиця 7 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для лабораторних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Критерії оцінювання знань, вмінь і навичок студентів |
Незараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв, має в наявності зошит із розв’язаними задачами; - студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань. |
Зараховано |
- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв; - студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно розуміє сутність питання, дає визначення та інтерпретацію основних понять; - демонструє вміння користуватись тими чи іншими приладами які використовуються при проведення лабораторної роботи; - будує відповідь згідно із запропонованим планом, супроводжує відповідь прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації, - аналізує результати досліджень і робить обґрунтовані висновки; - може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін. - оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача); |
Немає коментарів:
Дописати коментар