ТЕХНІЧНА МЕХАНІКА 131 "Прикладна механіка"

Навчальна програма з дисципліни «технічна механіка» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів «Зварювальне виробництво» для студентів спеціальності  131 «Прикладна механіка»

1.    ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Найменування показника

Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь

Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання

Кількість кредитів – 5,0

Галузь знань:

 13 « Механічна інженерія»

Форма навчання

інституційна (очна(денна)

Кількість змістових модулів - 5

V с. - 5

Спеціальність:

131  « Прикладна механіка »

Статус дисципліни

нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності

 

Індивідуальне завдання: курсовий проєкт

 

Освітньо-професійна програма:

«Зварювальне виробництво»

Рік підготовки

3-ий.

Семестр

V с.

Загальна кількість годин – 150

 

V с. -150

Освітньо-професійний ступінь:

 

фаховий молодший бакалавр

Лекції - 48

Практичні заняття - 12

Лабораторні заняття - 8

Семінарські заняття - 2

Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 5

Самостійна робота студента - 70

Кількість аудиторних годин на тиждень :

V с. – 5

Вид підсумкового контролю

V с. – екзамен

 

Таблиця 1 – Теми семінарських занять

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Кінематика точки при простих та складних видах руху

2

Всього :

2

Таблиця 2 – Теми практичних робіт

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Визначення зусиль в стержнях

2

2.

Визначення опорних реакцій балок

2

3.

Побудова епюр поздовжніх сил і нормальних напружень. Визначення осьових переміщень перерізів стержня

2

4.

Визначення головних центральних моментів інерції складних перері­зів, що мають вісь симетрії.

 

2

5.

Побудова епюр поперечних сил і згинальних моментів. Розрахунки на міцність

2

6.

Розрахунок стиснутих стержнів на стійкість.

2

Всього :

12

 

Таблиця 3 – Теми лабораторних робіт

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Перевірка законів тертя. Визначення коефіцієнта тертя ковзання

2

2.

Випробування зразка з мало вуглецевої сталі на розтяг і побудова діаграми розтягу.

2

3.

Випробування на зріз

2

4.

Практичне визначення лінійного і кутового переміщення для балки і порівняння його з теоретичним

2

Всього :

8

 

            Таблиця 4 – Самостійна робота студентів

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

Розділ 1 теоретична механіка

1.

Тема 1.2. Плоска система збіжних сил.

Аналітичне визначення рівнодіючої плоскої системи збіжних сил.

Умови і рівняння рівноваги ПСЗС

 

2

2

2.

Тема 1.4 Плоска система довільно розташованих сил.

Зв’язки з тертям, коефіцієнт тертя, Умови самогальмування.

 

4

3.

Тема 1.5 Просторова система сил.

Просторова    система    збіжних     сил.     Умови    і рівняння рівноваги.

Просторова    система    довільно розташованих     сил.     Умови    і рівняння рівноваги.

 

2

4

4.

Тема 1.6 Центр тяжіння.

Визначення    положення    центра тяжіння тонких пластинок.

 

2

5.

Тема 2.1 Основні поняття кінематики.

2

 

1

2

3

6.

Тема 2.2 Кінематика точки.

Швидкість точки. Прискорення точки.

 

2

7.

Тема 2.3 Найпростіші рухи твердого тіла

Визначення швидкості і прискорення будь-якої точки обертового тіла

 

2

8.

Тема 2.4 Складний рух точки.

2

9.

Тема 2.5 Плоскопаралельний рух твер­дого тіла

2

10

Тема 3.4 Загальні теореми динаміки.

Потенціальна і кінетична енергія. Теорема про зміну кінетичної енергії.

 

2

Розділ 2 опір матеріалів

11

Основні положення опіру матеріалів

2

12

Тема 2.1 Розтяг і стиск

Граничне напруження. Умова міцності та коефіцієнт запасу.

Різновидності розрахунків при розтязі

 

4

2

13

Тема 2.2 Зріз. Зминання.

Розрахунки болтових та заклепкових з’єднань

 

4

14

Тема 2.3 Геометричні характеристики плоских перерізів.

Поняття про радіус і еліпс інерції

 

2

15

Тема 2.4 Кручення.

Напруження і кут закручення в поперечних перерізах бруса.

Розрахунок циліндричних гвин­тових пружин.

 

2

2

16

Тема 2.5 Згин.

Диф. залежності між згинальним моментом,поперечною силою і інте­нсивністю розподіленого навантаження.

Нормальне напруження при чистому згині.

Жорсткість перерізу при деформації згину.

Особливості розрахунку балок із матеріалів, що мають різний опір на розтяг і стиск.

Дотичні напруження в поперечних і поздовжніх перерізах бруса.

 

2

 

2

2

2

 

2

17

Тема 2.6 Гіпотези міцності та їх застосу­вання

Узагальнення поняття про напруженій стан в точні пружного тіла.

Еквівалентні момент і напружен­ня за різними гіпотезами міцності.

Розрахунок      бруса      круглого поперечного перерізу при згині з крученням.

 

2

2

2

18

Тема 2.7 Розрахунки на втомлену міц­ність

Розрахунки на міцність при цикліч­ній зміні напружень.

 

2

19

Тема 2.8 Стійкість стиснутих стержнів.

Стійка та нестійка пружна рівновага

Поняття про втрату стійкості при напруженнях, що перевищують границю пропорційності.

 

2

2

 

Всього

70

 

5. КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

Таблиця 5 - ЗАГАЛЬНІ   КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

Рівні навчальних досягнень

Оцін-ки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

І рівень – початковий «незадовільно»

2

 

Студент може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність елементарно викласти думку.

Студент відтворює менше половини навчального матеріалу; з до­помогою вчителя може виконати фрагменти лабораторних.

ІІ рівень – середній «задовільно»

3

Студент знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворити його відповідно до тексту підручника або пояснення вчителя, повторити за зразком певну операцію, дію. Студент розуміє основний навчальний матеріал, здатний с по­милками й неточностями дати визначення понять, сформу­лювати правило.

Студент виявляє знання і розуміння основних положень нав­чального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостат­ньо осмислена. З допомогою вчителя здатний аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки. Вміє застосовувати знання при розв'язуванні завдань за зразком.

ІІІ рівень – достатній «добре»

4

Студент правильно, логічно відтворює навчальний матеріал, розуміє основоположні теорії факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, частково контролює власні навчальні дії. Знання учня є достатньо повним, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати найсуттєвіші зв'язки і залежності між явищами, фактами , робити висновки, загалом, контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями.

Студент вільно володіє вивченим матеріалом, застосовує його на практиці в стандартних ситуаціях (розв'язування завдань, виконання практикуму, лабораторних робіт), аналізувати і систематизувати інформацію, використовує загальновідомі докази у власній аргументації.

IVрівень – високий «відмінно»

5

Студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний вико­ристовувати їх у нестандартних ситуаціях . Самостійно визна­чає окремі цілі власної навчальної діяльності, критично оці­нює окремі нові факти, явища , ідеї.

Студент володіє узагальненими знаннями з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, вміє знаходити джерело інформації та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми. Визначає програму особистої пізнавальної діяльності; самостійно оцінює різноманітні життєві явища та факти, виявляє особисту позицію щодо них.

Студент має системні, дієві знання, виявляє неординарні твор­чі здібності у навчальній діяльності, вміє ставити і розв'язувати проблеми, самостійно здобувати і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї. Розвиває свої обдарування і нахили.

5.2 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ПРАКТИЧНИХ   РОБІТ

Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою:  «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці 6.

 

Таблиця 6 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт

 

Рівні навчальних досягнень

Оцін-ки

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

І рівень – початковий «незадовільно»

2

наявність в зошиті розв’язаних задач; студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань.

ІІ рівень – середній «задовільно»

3

наявність в зошиті всіх задач, розв’язаних на заняттях; участь у розв’язуванні задач, володіння основними поняттями і законами відповідної теми;, студент виконав роботу не повністю, але обсяг виконуваної частини такий, що дозволяє отримати правильні результати або присутні помилки,  оформлення звіту в більшості відповідає вимогам стандарту СТП 01-22 (підпис викладача);

ІІІ рівень – достатній «добре»

4

студент самостійно і правильно розв’язує задачі, виконав роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності дій, без використання зв'язків з раніше вивченим матеріалом та матеріалом, засвоєним при вивченні інших дисциплін;

- студент допустив одну помилку або не більше двох недоліків і може їх виправити самостійно або з невеликою допомогою викладача.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22,

своєчасно захищає роботу (підпис викладача);

IVрівень – високий «відмінно»

5

студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (задачі, завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно виконує аналіз помилок. правильно розуміє сутність питання, дає точне визначення та інтерпретацію основних понять;

- будує відповідь за власним планом, супроводжує відповідь новими прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації;

- може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22,  своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача);

  Студент зобов’язаний виконати всі практичні роботи за робочою програмою.

5.3 КРИТЕРІЇ   ОЦІНЮВАННЯ   ЗНАНЬ   І   ВМІНЬ СТУДЕНТІВ   З   ЛАБОРАТОРНИХ   РОБІТ

 

Таблиця 7 – Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для лабораторних робіт

Рівні навчальних досягнень

Критерії оцінювання знань,  вмінь і навичок студентів

Незараховано

- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв, має в наявності зошит із розв’язаними задачами;

- студент виконав роботу не повністю або обсяг виконуваної частини роботи не дозволяє робити правильні висновки; не може відповісти на жодне з поставлених питань.

Зараховано

- студент дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності під час виконання лабораторної роботи, знає назви і призначення приладів, пристроїв;

- студент самостійно і правильно розв’язує задачі, глибоко і всебічно висвітлює всі поставлені питання (завдання), обґрунтовує їх і робить висновки; правильно і акуратно виконує всі записи, таблиці, рисунки, графіки, розрахунки; правильно розуміє сутність питання, дає  визначення та інтерпретацію основних понять;

- демонструє вміння користуватись тими чи іншими приладами які використовуються при проведення лабораторної роботи;

- будує відповідь згідно із запропонованим планом, супроводжує відповідь  прикладами, вміє застосовувати знання в новій ситуації,

- аналізує результати досліджень і робить обґрунтовані висновки;

- може встановити зв'язок між вивченим та раніше вивченим матеріалом з курсу «технічна механіка», а також із матеріалами, засвоєними при вивченні інших дисциплін.

- оформлення звіту відповідає вимогам стандарту СТП 01-22, своєчасно оформлює та захищає роботу (підпис викладача);

 

Студент зобов’язаний виконати всі лабораторні роботи за робочою програмою.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар

  Добрий день шановні студенти! Вітаю Вас в блогпості по вивченню механічних дисциплін. Лекційні матеріали потрібно уважно прочитати та за...